Efektowny przekaz z udziałem balonów.
2019-09-17Wykorzystanie balonów do reklamy otwiera nieograniczone pole do popisu. Są wyjątkowo wdzięcznymi elementami, dzięki którym stworzyć można trójwymiarowe i w pełni „samodzielne” nośniki przekazu występującego oczywiście w formie nadruku na ich powierzchni. Balony reklamowe są produkowane w ilościach hurtowych, często zawierają dodatkowe wzmocnienia, albo też – jeśli tnie się koszty – są dość tanim produktem, którego użycie obliczone jest na wywołanie jednorazowego mocnego efektu. Użycie balonów musi być więc poparte konkretnym planem, co podnosi skuteczność ich wykorzystania i minimalizuje koszt (nie warto przepłacać, jeśli reklama ma polegać na pokazaniu setki balonów a potem ich przekłucia, co zapewni ciekawe wrażenia wizualne). Interesująca reklama gwarantuje szybki przypływ osób zainteresowanych produktem bądź usługą. Użycie balonów przyciąga osoby w różnym wieku, wiadomo bowiem, że jednymi z najbardziej zaciekawionych taką formą będą dzieci, ale nie tylko. Balony z nadrukiem mogą równie dobrze posłużyć jako dekoracja na dowolnej imprezie, na przykład na weselu, imieninach czy urodzinach, i wtedy również mogą być niemalże dowolnej wielkości (oczywiście tak, by nie psuły ogólnego wystroju). Nowoczesne dekoracje uwzględniają wiele bardzo oryginalnych pomysłów, stąd w ogóle idea używania nadruków na balonach wykorzystywanych do dowolnego innego celu. Nie psują one ogólnego wystroju, są wyjątkowo efektowne jeśli zadba się dodatkowo o właściwą kolorystykę, a także oczywiście niosą ze sobą przekaz. Balony z nadrukiem nie muszą przecież od razu wyglądać na tanie produkty służące tylko i wyłącznie promowaniu natrętnie jakiegoś hasła. Mogą być wykonane z wysokiej jakości materiałów, dostarczać odpowiednich wrażeń wizualnych i gwarantować możliwość szybkiego zapoznania się z informacją na nich zawartą (dlatego często ważne są rozmiary – na małych balonikach ciężko zmieścić coś więcej oprócz logo). W pomieszczeniach wykorzystuje się balony nieduże, jednak wtedy można zmniejszyć objętość przekazu tylko dla zasygnalizowania np. istnienia pewnej oferty czy podkreślenia danej marki. Gdy balony reklamowe mają znajdować się na zewnątrz bądź funkcjonować jako samodzielne rozwiązanie, wtedy można pokusić się o zawarcie większej ilości informacji na ich powierzchni. Ważne jest jednak, by nie przesadzić, bo dłuższy tekst może być przytłaczający, wymaga też większego skupienia uwagi, zmusza do przystanięcia przy reklamie. Lepiej działają krótsze, zwarte hasła, dzięki którym uruchamia się od razu konkretne skojarzenie. Może je zintensyfikować dodatkowo kształt balonu bądź też kolorystyka powierzchni balonu oraz nadruku.